Cumhurbaşkanlığı himayesinde Aile ve Sosyal Hizmetler ile Milli Savunma bakanlıklarının koordinesinde düzenlenen programla KKTC'ye gidecek 90 Kıbrıs gazisi Mersin'e geldi.Gaziler, Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı Sevim Sayım Madak, kent protokolü ve diğer katılımcılar tarafından Mersin Uluslararası Limanı'nda düzenlenen programla karşılandı.Gaziler, kendilerini karşılayan katılımcılarla selamlaşarak, onlarla bir süre sohbet etti. Vali Pehlivan, gazetecilere, bugün gurur tablosu içerisinde olduklarını söyledi.Kahraman gazilerle bir araya gelmekten dolayı mutlu olduklarını dile getiren Pehlivan, Kıbrıs gazilerinin Kıbrıs Barış Harekatı'nın 50. yıl dönümü etkinliklerine de katılacağını kaydetti. Pehlivan, bugün gurur içerisinde olduklarını aktararak, şöyle devam etti:"Ekiplerimiz, kuvvetlerimiz 50 yıl önce 20 Temmuz'da sabah 06.05'te adaya intikal etmişlerdi. Gazilerimiz, o seyahati de temsil edecekler. Onlar duygulu ve gururlu bizler de en az onlar kadar duygulu ve gururluyuz. Onların sayesinde biz Türkiye Cumhuriyeti olarak coğrafyamızda dimdik ayaktayız."Pehlivan, Türkiye'nin o dönem uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan haklarını kullanmaya karar verdiğini ve tarihteki diğer haksızlıklar karşısında olduğu gibi bu haksızlık karşısında da dimdik durduğunu vurguladı.
Genel
Yayınlanma: 17 Temmuz 2024 - 21:30
90 Kıbrıs gazisi KKTC'ye uğurlandı
Kıbrıs Barış Harekatı'nın 50. yılı dolayısıyla Ankara'dan Mersin'e gelen 90 Kıbrıs gazisi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne uğurlandı.
Genel
17 Temmuz 2024 - 21:30









